Sunday, 23 August 2015

Bila sebut tentang vitamin C. Ia adalah vitamin yang paling popular di kalangan kita. kita juga sedia maklum yang badan kita sangat perlukan vitamin terutama dari makanan yg di ambil setiap hari.

Adakah anda terdedah kepada pencemaran alam sekitar? asap-asap kenderaan? atau cara pemakanan anda yang kurang sehat? Jika perkara-perkara ini berlaku pada anda, anda sangat perlukan makanan tambahan selain daripada makanan sehari-hari. 

Setiap tablet vitamin C shaklee mngandungi 500mg dan akan membebaskan sebanyak 100mg untuk setiap jam didalam tubuh kita. Ujian klinikal telah mmbuktikan dengan 2 tablet vitamin C mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam.

MANFAAT UTAMA

- Membentuk kolagen

- Membaiki simptom pendarahan

- Peningkatan sistem imun

- Memerangi kanser

- Mencantikkan kulit

- Memperbaiki insomnia

- Mengekalkan kolestrol Sehat



ADAKAH ANDA TAHU?

Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri, sedangkan manusia tidak dapat mengasilkan vitamin C. Tambahan pula vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh demikian adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. vitamin C tidak memberi kesan toksik.

AMARAN !!

X1 batang rokok mampu melupuskan 50 - 100mg vitamin C
X - Keresahan akan mempercepatkan Pentusutan Vitamin C
X - Konstraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin c yang banyak
X - Terlebih dos vitamin C akan menyebabkan sedikit cirit-birit

Energizing Soy Protein atau lebih popular dengan nama ESP. Ia adlah product paling Hot. Alhamdulillah dengan penggunaan yang konsisten dan air yang cukup ia dapat membekalkan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

ESP yang berasaskan dari kacang soya, dimana..kini banyak ujian klinikal telah mmbuktikan bahawa protin soya adalah faktor utama dalam peNjagaan kesihatan yang unggul. Ia juga telah diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai UJIAN KLINIKAL yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan

Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis. 1 hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging,
hidangan ESP shaklee
KEPENTINGAN PROTIEN

Protin adalah bahan utama pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Setiap organ memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan masalah penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya  boleh membawa kepada kematian.



TESTIMONI ESP




















Untuk mengetahui lebih lanjut tentang apa itu ESP boleh refer kepada entry saya sebelum ini Apa Itu ESP

Agen shaklee anda
Gusmiy
019-6355247
whatapp/sms
Call tidak dilayan :)

Sunday, 16 August 2015

Kulit cantik dan anjal adalah idaman setiap insan terutamanya kepada kaum hawa. Namun dengan penambahan usia garis-garis dan kedutan pada kulit semakin kelihatan. kulit kusam dan jeragat juga tidak terkecuali. Faktor ini timbul bukan sahaja dari segi faktor usia tetapi juga faktor-faktor seperti terdedah dari sinaran matahati, stress, gaya hidup yg tidak sehat dan lain-lain.

Kolagen adalah protin yang terjadi secara semulajadi. Kolagen boleh didapati secara ekslusif dalam haiwan terutamanya dalam daging dan penghubung tisu mamalia. Kolagen bukan saja penting untk kulit malah tulang, otot, gigi, sendi2 dan lain tempat memerlukan kolagen juga.



gambar hiasan: perbezaan kulit yg ckup kolagen dan kurang kolagen

Shaklee collagen powder adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000mg Kolagen RSS( sisik ikan merah ) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang di ekstrak dari sisik ikan merah.

Kolagen shaklee sangat rendah dan berat molekul sangat ringan sekitar 1,000 dalton yang amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dgn berkesan.



Ramuan hebat SHAKLEE COLLAGEN POWDER

-  Kolagen dari sisik IKAN MERAH
Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.

Ekstrak biji Camellia Japonica
Biji Camellia japonica terdiri daripada asid oleik, satu emolien dan pelembab kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas

Ekstrak Pfaffia
Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camillia Japonica, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyarulonic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembab, dan licin.

Elastin dari Kolagen Ikan
Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kuat ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik

Vitamin C dan Vitamin B
Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.
Vitamin B turut serta dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen didalam sel

- Ekstrak kekerang
Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

- Lactobacillus acidophilus
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Thursday, 12 March 2015

Hye readers!! today nk kongsi cerita pasal ESP yang tengah hot sgt sekarang nie. Maklumlah, the best promo for this march!! Banyak sgt kebaikan yang korang boleh dapat dan untuk pengetahuan anda semua. ESP shaklee diperbuat dari soya non-GMO,dicuci dengan air,mengandungi lima vitamin B yang penting, rendah lemak ,bebas laktosa dan kolestrol. Kalau korg nk tau lebih cuba korang pulak yang buat research? mihmihmih

Okeh, tanpa buang masa sya nk kongsi kan cerita dan kebaikan  pasal ESP yang telah di kutip dari group jutawan shaklee di FB oleh mamafaiz. hehehe..(terima kasih di atas perkongsian)

Ini iklan saya


Pengambilan protien membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan sel lama ini dapat disingkirkan. Apa kelebihan dan kebaikan protien sebenarnya ?

KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN

Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 

PENTINGKAH PROTEIN?
Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

TAHUKAH ANDA ?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

The Best!!


SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)

Kelebihan ESP ini ialah;

  • membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah


Jadi... Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)
Lelaki : melindungi dari any disease(heart, cancer etc)
Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus ; less late pregnancy discomfort.
Wanita : keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).


p/s: adios peep..thanks sebab sudi baca dan singgah

Sunday, 8 March 2015

Assalamualaikum readers!! hai la...berhabuk sangat blog kita ni. lama sangat dah tak menghupdate. Korang rasa panas tak sekarang ni? maklumla..sekarang boleh dikatakan musim panas. Alhamdulillag tempat saya masih hujan walau seminggu sekali compare dengan negeri yang panas sehingga empangan masih berkurang. (panjang pulak pengenalan dari kita nie)

Sebenarnya nk diceritak kat sini. Saya nk bercerita pasal Zink Complex yang tengah promo dalam bulan nie, Anda semua mampu untuk memiliki 1 botol zink dengan harga yg sangat berbaloi.

Apa yang best sangat pasal Zink ni kan?

Ini Zink yang dimaksudkan


APA ITU ZINK?

Zink adalah salah satu mineral penting yang palin banyak ditemukan dalam tubuh badan kita. Secara alami mineral ini ditemukan pada beberapa makanan seperti daging, telur, makanan laut contohnya ikan dan kerang, bijirin seperti gandum dan juga terdapat dalam bentuk suplemen kesihatan.

Zink berfungsi sebagai perantara bagi 100 jenisenzim dalam tubuh badan manusia dalam berperanan secara langsung untuk metabolisma seluruh sel didalam tubuh kita.

Zink juga perlu untuk proses pembentukan genetik iaitu pada DNA dan zink turut mengaktifkan deria rasa dan lidah kita. Tubuh kita memiliki sekitar 2-3g zink atau lingkungan 60% pada otot, dan 30% dalam tulang. Jadi dengan kata lain, zink berperanan penting supaya tubuh kita boleh berdiri dengan tegak. Dan selebihnya 10% boleh ditemukan pada gigi, rambut, kulit, kuku, hati, leukosit(sel darah puteh), prostat dan lain-lain.

TANDA-TANDA KEKURANGAN ZINK


  • Stretch mark
  • Jerawat
  • Bintik putih pada kuku
  • Penyembuhan luka yang mangambil masa yang lama
  • Keguguran Rambut
  • Anorexia
  • Kulit kering
  • Eczema

SIAPA YANG PELUKAN ZINK?

  • Mereka yang mnjalani pembedahan : Zink dapat membantu penyembuhan luka dengan cepat.
  • Wanita yang baru melahirkan : Zink dapat membantu proses pengecutan rahim disamping memberikan bantuan dalam menyegerakan proses penyembuhan luka dikawasan kelahiran sama ada secara normal atau pembedahan.
  • Lelaki & kesuburan : Zink betindak melindungi sperma & meningkatkan bilangan sperma dan mnjaga ciri-ciri fizikal supaya tidak menjadi abnormal
  • Mereka yang mempunyai masalah keguguran rambut : Zink mengaktifkan 20 jenis enzim yang dapat membantu regenerasi sel dan memelihara pertumbuhan rambut.
  • Mereka yang Minum alkohol : Alkolhol mngurangkan jumlah zink didalam badan dan menghalang fungsi penyerapan zink.



Nota :
Zink complex shaklee mengandungi alfalfa (medicago sativa) mereka yang menghidap penyakit SLE (Sistemik Lupus Eritematosus) perlu mndapatkan nasihat dari doktor.










Google+ Badge

Contact us

Name

Email *

Message *