Thursday 13 October 2016

PROTEIN HAIWAN ATAU TUMBUHAN

Rupanya KACANG SOYA telah di amalkan oleh NEGARA NEGARA ASIA sejak beribu tahun ! terutamanya negara Jepun. Patut la kulit mereka licin-licin. Ramai dari kalangan Asia yang mengambil soya sebagai makanan sampingan mereka. Makanan yang paling popular yang saya tahu setakat ini adalah tauhu dan tempe untuk dijadikan lauk atau dimakan begitu sahaja. 

Sebenarnya banyak sangat kebaikan kacang soya untuk tumbuh badan kita. iaitu:-

1. Tinggi Protein
2. Untuk tulang, kerana soya juga mengandungi kalsium
3. Tidak mengandungi Kolesterol
4. Dapat mengurangkan sakit jantung dan risiko kanser
5. Rendah lemak


dan banyak lagi kebaikan soya ini dan anda harus pastikan soya yang anda ambil adalah Non-GMO(Genetically Modified Organisms)  bermaksud tumbuh-tumbuhan(atau binatang) yang dihasilkan melalui teknik bioteknologi penggabungan gen (dikenali sebagai genetik Engineering). Ia adalah proses pengambilan gen daripada satu spesis dan kemudian memasukkannya kedalam satu spesis yang lain dengan tujuan untuk menghasilkan sesuatu bentuk sifat atau ciri-ciri yang diingini. 


Tahukah anda ESP SHAKLEE adalah produk NON-GMO. Ia tidak diubah suai malah dicuci dengan air dan bukanya dengan ALCOHOL . ESP shaklee mengandugi 9 jenis amino asid yang sangat baik untuk tubuh badan kita. anda boleh rujuk entri saya sebelum ini atau klik nama-nama 9 amino asid 


No comments:

Post a Comment

Contact us

Name

Email *

Message *