Sunday 7 December 2014

Vitamin C

Alhamdulillah...nampaknya bulan nie adalah bulan yang sangat dinantikan oleh penggemar shaklee. Mana tidaknya promo Vitamin C Shaklee. Boleh dikatakan bulan ini adalah bulan untuk kecantikan kepada sesiapa yang sangat mnjaga kecantikan luar dan dalam.

maksud kecantikan luar dan dalam yang saya maksudkan ia bukan sahaja mmberikan kulit yang cantik untuk luaran tetapi kesihatan dalaman juga diambil kira.

Terdapat banyak kebaikan yang boleh diperolehi dengan pengambilan Vitamin C dalam kehidupan sehari-hari kita. Tahu kah anda badan kita sekurang-kurangnya memerlukan 500 - 1000mg vitamin C. Vitamn C sangat rapuh dengan cuaca yang panas dan vitamin C yang sedia ada di dalam badan akan musnah.

Vitamin C dapat meningkatkan sistem imun kita, membina sel darah merah yang sehat dan membantu penyerapan zat besi yang lebih baik juga membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.

Untuk kecantikan pula vitamin C dapat merangsanag dalam pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebayian asas otot, tisu gusi, rangka dan tulang rawan.

Perdapat juga tanda-tanda jika anda kekurangan vitamin c:

  • Panas dalam  adalah salah satu sebab utama kekurangan dalam pengambilan Vitamin C
  • Tubuh terasa tidak sihat dan kerap sangat bersin atau selesama
  • Mudah stress juga adalah faktor2 kekurangan vitamin C
  • Luka yang di alami lambat sembuh
  • Wajah nampak tua berbanding umur - jangan lupa vitamin c dapat membentuk kolagen dalam tubuh badan kita

Sementara promo masih ada moh le kita restock vitamin c yang sedia ada kepada yang ingin mencuba sangat di galakkan..

Ur SID
gusmiy
018-2662 443

No comments:

Post a Comment

Contact us

Name

Email *

Message *