Monday, 10 November 2014

Kenapa Perlu Ambil Makanan Tambahan

Assalamualaikum reader !! hehe...macam mana dengan hari anda pada hari ni? Mesti korang semua dalam keadaan sehat walafiat dan indah2 belaka. Alhamdulillah..tp kalo korang rasa sebaliknya better tukar cepat2..sebab tak baik untuk kesihatan diri tau.

oke haritu saya citer kan yang saya hadiri satu bengkel nutrisi shaklee? Banyak yang saya dapat..alhamdulillah. Kalau nak di ceritakan secara kesimpulan kita sangan memerlukan makanan makanan tambahan..terutama kita2 yang tinggal kat tengah bandar ni.

Mengikut kajian :

- 1 daripada 3 kematian di Malaysia adalah disebabkan oleh Sakit Jantung.
- 1 daripada 7 rakyat Malaysia menghidapi barah.
- 1 daripada 7 rakyat Malaysia menghidapi Diabetic.

Mahukah kita jadi di antara kategori di atas?

Saya pernah dengar kebanyakan penyakit datang itu dari "perut" atau kata lainnya dari makanan makanan yang kita ambil. 

Kenapa juga kita perlu mengambil makanan tambahan? Sebab utamanya:

gambar hiasan
  • Pencemaran - adakah anda dah cukup yakin dengan persekitaran yang anda duduki? 
  • Makanan yang kurang berkhasiat -  cukup yakinkah anda dengan makanan yang anda ambil? Sebab kebnyakan makanan di ubah secara genetik dan kekurangan nutrient. 
  • Gaya hidup kurang sehat -  maklumlah sekarang nie semua nak mudah kalo bole makan pun nak kene hidang. Apa salahnya untuk kesihatan diri kita spend time 5 - 10 minit untuk diri sndiri bersenam. 
  • Pengambilan ubat berlebihan -  pengambilan ubat BERLEBIHAN pun ada kesan yang tak baik. Sebab dapat menggangu penyerapan nutrien2 yang kita ambil

p/s: mengambil makanan tambahan bukan bermaksud untuk panjangkan umur atau jangka hayat tapi ingin memanjangkan jangka kesihatan diri. sayangi diri anda sebagaimana anda menyangi orang2 yang anda sayang. bagaimana anda ingin menjaga orang yang anda sayang jika anda sediri tak terjaga? hehehe. oke..nanti kita sambung lain yer.

Google+ Badge

Contact us

Name

Email *

Message *